
ENERGIA
PROJEKTY
SZKOŁY
Pokaż swoje
możliwości
Pokaż swoje
możliwości
- „Coś na ławce” kliknij tutaj>>
- „English and French Through Songs” Innowacja Pedagogiczna dla klasy 2e w roku szkolnym 2021/2022
- „Uczeń, czyli genialny nauczyciel” – innowacja autorstwa Justyny Zaryczańskiej i Magdaleny Zaryczańskiej realizowana na lekcjach języka polskiego w klasach 7 przez panią Małgorzatę Ostrowską
- Interaktywne karty pracy Wizer.me – innowacja metodyczna dla uczniów klas 7 realizowana przez panią Małgorzatę Ostrowską
- Innowacja metodyczna „Czytam i rozumiem – metoda Antares”
Opis innowacji kliknij tutaj>>
Zestaw 17 ćwiczeń: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 (kliknij odpowiednio numer ćwiczenia)
Sprawozdanie kliknij tutaj>>
- „Przyroda z klasą. Czy wiesz, jak żyje jeż?” kliknij titaj>>
- „Nie pal przy mnie proszę” kliknij tutaj>>
- „Dobre maniery mamy, bo savoir – vivre znamy” – sprawozdanie z realizacji innowacji pedagogicznej
- „Przygoda ze sztuką” – innowacja pedagogiczna kliknij tutaj
- „Czytam z klsą lekturki spod chmurki” – EDYCJA II EKOlogiczna kliknij tutaj>>
- „Zdrowo i sportowo” Kids &Sport kliknij tutaj>> Certyfikat kliknij tutaj>>
- Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Z kulturą mi do twarzy” – realizują grupy 0A i 0B, klasa 7i i 7j pod kierunkiem pań Marta Gogiel-Auchimik, Joanna Lipska-Hościło, Małgorzata Owczarczyk, Alina Choruża, Małgorzata Ostrowska, Emilia Renata Fadejew

SP50 Erasmus+ KA101
SP50 było koordynatorem międzynarodowego projektu Erasmus+ KA101 – Mobilność kadry edukacji szkolnej pt. „Zaangażuj się – dokonaj zmiany! Wykorzystanie nowych technologii i nieformalnych metod nauczania jako szansa dla wzmocnienia edukacji włączającej w szkole podstawowej” Get Involved – Make a Change! nr: 2020-1-PL01-KA101-078246
Cel projektu
Celem projektu było wspieranie rozwoju zawodowego pracowników szkoły poprzez umożliwienie im udziału w szkoleniach metodycznych (6 nauczycieli wzięło udział w szkoleniu „Web Solutions for the Classroom” w Hiszpanii oraz 7 w kursie „Special needs: the challenge of inclusion” w Portugalii. Kadra naszej szkoły miało możliwość obserwacji pracy placówek edukacyjnych w ramach job-shadowing w Niemczech.
Instytucje partnerskie:
- Schule am Pappelhof – Niemcy,
- EUROPASS SRL – Włochy,
- CREF – Centro de Recursos Educativos e Formação – Portugalia.
Okres realizacji: 01/09/2020 – 28/02/2022
Wartość dofinansowania: 30499 €
Projekt umożliwił poznanie:
- zasad współpracy nauczycieli w Europie, w tym współpracy z rodzicami,
- innych rozwiązań organizacyjnych, w tym sposobów zarządzania i planów pracy stosowanych w innych placówkach edukacyjnych w Europie,
- metod pracy z uczniem zdolnym oraz słabym, a w konsekwencji lepszą indywidualizację pracy w naszej placówce,
- metod pracy z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych,
- specyfiki kształcenia na różnych poziomach, rozumienia wzajemnych potrzeb nauczycieli i ich priorytetów.
Koordynatorką projektu jest pani Barbara Jaworska.
eTwinning to europejska współpraca szkół i przedszkoli, realizowana za pomocą technologii informacyjno – komunikacyjnych (TIK) w ramach projektów edukacyjnych. Realizując projekty w ramach akcji eTwinning dają Państwo Swoim uczniom możliwość rozwijania umiejętności komunikacyjnych oraz kompetencji cyfrowych. Niezwykle ważne jest dziś to, że obok języków obcych umiejętności informatyczne są przyszłością w rozwoju edukacyjnym dzieci. Oprócz platformy do realizacji projektów program oferuje nauczycielom bezpłatne warsztaty doskonalenia zawodowego, różnorodne kursy e-learningowe oraz seminaria kontaktowe, podczas których uczestnicy wymieniają się doświadczeniami z kolegami z innych krajów i znajdują partnerów do współpracy.
eTwinning zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. został wymieniony w podstawie programowej jako zalecany europejski program edukacyjny do realizacji celów dydaktycznych.
Każdy projekt to nowość, która zachwyca bogactwem doświadczeń, inspiruje i pozwala na kreatywność nauczyciela i każdego ucznia, zarówno zdolnego jak i ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Od wielu lat nasza szkoła bierze udział w tej akcji realizując różnorodne projekty.
Projekty zrealizowane:
- „GRAFFITI SUN 4 EVER„
- „So bin ich! – Und wie bist du?”
- „Schau mal, was da wächst”
- „Art Weeks- ein Projekt kleiner Künstler aus Białystok, Nowy Sacz , Porto de Mos , Berlin und Mersin „Co kryją słowa?”
- „Szczęśliwi czy smutni, pokaż to poprzez sztukę!”
- „Fun maths”
- „To be a happy child in a colorful world”

Odznaka Sp50 "Szkoła eTwinning" 2021/2022.
2021/2022
Sp50 jesteśmy wśród liderów
Za naszą realizację projektów nasza szkoła na lata 2021/2022 otrzymała Odznakę " Szkoła eTwinning". Nagrodzone tą odznaką szkoły to liderzy w takich dziedzinach jak Praktyka cyfrowa, Praktyka w zakresie eBzpieczeństwa i innowacyjnego podejścia do nauczania opartego na metodzie projektu:). Mamy nadzieję ,że będzie kontynuacja !!!!
Ciekawe linki:
https://www.youtube.com/watch?v=JMET89BbsYc
https://www.youtube.com/watch?v=Zvwb2-2JJpY
https://www.youtube.com/watch?v=9J4-rSm6J5U
Opracowała: Barbara Jaworska
„English for teachers”
Opis i ewaluacja kursu „ENGLISH FOR TEACHERS” więcej informacji>>
Kurs języka angielskiego więcej informacji>>
RAPORT KOŃCOWY DO DYREKTORA SZKOŁY
Raport<
Szkolenie 'Special Needs-the Challange of Inclusion
W dniach 10-17.10.2021 r. siedmioro nauczycieli naszej szkoły uczestniczyło w drugiej mobilności projektu (K101-Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej) międzynarodowego programu Erasmus+.
Certyfikaty – Special Needs więcej informacji<<
Raport z Mobilności edukacyjnej – Mobilność kadry edukacji szkolnej kliknij w ikonkę obok >>
Kurs ,,Web Solutions for the Classroom" w Barcelonie
W dniach 19-26 września 2021r.sześciu nauczycieli naszej szkoły w ramach międzynarodowego programu Erasmus + (KA101 -Mobilność kadry edukacji szkolnej) wzięło udział w certyfikowanym kursie ,,Web Solutions for the Classroom” w Barcelonie.
Certyfikaty – Web Solutions for the Classroom więcej informacji<<
Sprawozdanie z kursu „Web solutions for the classroom” w Barcelonie <<kliknij tutaj

Sprawozdanie z job shadowing
Mobilność „job shadowing” realizowałam w dniach 21.-11.2021 – 27.11.2021 w ramach projektu KA1: „Zaangażuj się – dokonaj zmiany! Wykorzystanie nowych technologii i nieformalnych metod nauczania jako szansa dla wzmocnienia edukacji włączającej w szkole podstawowej” i obejmowała pięć dni wizyt w szkole, od poniedziałku do piątku
Laboratoria Przyszłości
O PROGRAMIE
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
CEL PROGRAMU
strona programu
Więcej informacjisp50
wsparcie
Nasza szkoła otrzymała wsparcie w postaci środków finansowych w łącznej wysokości :
301 800 PLN




sP50
PRZYSZŁOŚĆ
Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjnia zajęcia szkolne i pozwala uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.
nowe wyposażenie
nowoczesna szkoła
W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymały wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
ZAKUPILIŚMY:

CYFROWE
KAMERY
Kamery przenośne cyfrowe wraz z akcesoriami, aparaty fotograficzne z akcesoriami, statywy z akcesoriami, oświetlenie do realizacji nagrań, mikrofon kierunkowy z akcesoriami, Gimbale, blendę fotograficzną, mikrofony dynamiczne z akcesoriami, oprogramowanie do edycji, montażu i tworzenia materiałów video, Greenscreen, konsolę dźwięku z akcesoriami, dyktafony, słuchawki studyjne, panele akustyczne do pracowni audio – wideo. Odbyło się również szkolenie z montażu i nagrywania filmów dla nauczycieli.

FUNKCJONALNE
MIKROKONTROLERY
Mikrokontrolery z czujnikami i akcesoriami, stację lutowniczą, STREAM PAKIET – roboty/klocki, mikroskopy wraz z akcesoriami, wizualizer kompatybilny z mikroskopem, teleskop z akcesoriami, Gogle Wirtualnej Rzeczywistości (VR) wraz z akcesoriami i oprogramowaniem wspierającym ich funkcjonowanie.

Profesjonalne
DRUKARKI
Zestaw 2 drukarek 3D z 5 letnią gwarancją wraz z biblioteką modeli 3D, komplety filamentów w różnych kolorach, 2 laptopy Acer Extensa 15 15,6″ do obsługi drukarek, skaner 3D Shining oraz długopisy 3D Banach. odbyło się również szkolenie stacjonarne dla nauczyciela z obsługi drukarki:)

PRACOWNIA
WARSZTAT
Stoły warsztatowe z taboretami obrotowymi do pracowni technicznej, pojemniki warsztatowe i szafy na narzędzia, skrzynki narzędziowe z wyposażeniem dla każdego ucznia, deski do prasowania i żelazka, maszynę do szycia wraz z akcesoriami:)

MINI
KUCHNIA
Stoły roboczokuchenne z płytami elektrycznymi, zestaw mebli kuchennych wraz z drobnym sprzętem AGD (zestawy garnków z pokrywkami i patelnie, chochle, noże, ubijaczki, deski do krojenia i stolnice, blendery, 2 roboty kuchenne), lodówkę, kuchenkę elektryczną z piekarnikiem elektrycznym, zastawę stołową na 30 osób, a to wszystko do pracowni kulinarnej.

PRACOWNIA
ARTYSTYCZNA
Stoliki narożne wraz z krzesłami obrotowymi do pracowni artystycznej, suszarkę plastyczną, stojaki na farby, farby plakatowe, zestawy pędzli do malowania, profesjonalne nożyczki uniwersalne.
Instrukcje BHP oraz inne instrukcje i plansze przedmiotowe do pracowni.
Od 1 listopada 2022 r. realizujemy projekt partnerski Erasmus+
pt.
“My Heritage is My Treasure” (MyHerit Project)
Grupę partnerską projektu stanowią:
- COLLEGE ANTOINE COURRIERE – Francja;
- BAHCESEHIR COLLEGE NILUFER CAMPUS – Turcja;
- Scoala Gimnaziala Nr. 1 – Rumunia,
- Szkoła Podstawowa nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętej Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku.
Celem projektu jest poznanie kultury i tradycji krajów partnerskich, dziedzictwa kulturowego, rozwój kompetencji językowych oraz kluczowych TIK uczestników projektu. Udział w projekcie daje szansę poznawania własnego dziedzictwa kulturowego oraz dzielenia się nim z naszymi szkołami partnerskimi.
W ramach projektu realizujemy zajęcia dodatkowe, których celem jest rozwijanie kompetencji kluczowych oraz kreatywności uczestników projektu. Podejmują one tematykę kultury, sztuki, edukacji informatycznej, historii, tolerancji, świadomości obywatelskiej i ekologii. Skierowane są do uczniów naszej szkoły w wieku 11-14 lat.
W ramach projektu planowane są również spotkania międzynarodowe uczniów
i nauczycieli szkół partnerskich.
Spotkania projektowe:
1: Turcja – TWORZENIE GIER CYFROWYCH 2D NA TEMAT DZIEDZICTWA KULTUROWEGO – listopad/grudzień 2022.
2: Rumunia – GRY PUDEŁKOWE O DZIEDZICTWIE KULTUROWYM – styczeń 2023.
3: Polska – TWORZENIE KLIPU DO PIOSENKI O DZIEDZICTWIE KULTUROWYM – marzec 2023.
4: Francja – POSZUKIWANIE SKARBÓW DZIEDZICTWA KULTUROWEGO – maj 2023.
Wypełniony formularz (załącznik nr 1 – część A oraz załącznik nr 3) należy złożyć do sekretariatu szkoły najpóźniej do 7 listopada 2022.