LOGOPEDA
LOGOPEDA
SZKOLNY
Relacja i komunikacja
warto
Relacja i komunikacja
warto
Izabela Dębczyńska
Logopedia to dla mnie nie tylko praca, ale przede wszystkim pasja. Jako neurologopeda zajmuję się typowymi wadami artykulacyjnymi, ale też pracuję z dziećmi z trudnościami w komunikacji o podłożu neurologicznym. Aby jak najskuteczniej pomagać osobom, które wymagają terapii mowy, wykorzystuję zarówno wiedzę zdobytą w trakcie studiów i szkoleń, wieloletnią praktykę zawodową, jak i nowoczesne rozwiązania technologiczne stworzone specjalnie na potrzeby logopedii.
Za osiągnięcia zawodowe otrzymałam m.in.:
- Medal Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania (2015)
- Medal Srebrny za Długoletnią służbę przyznany przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej (2013)
- Nagrodę II stopnia Ministra Edukacji Narodowej za wybitne osiągnięcia w pracy dydaktycznej i wychowawczej (2003),
- Nagrodę specjalną Podlaskiego Kuratora Oświaty (2002),
- Odznakę Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem za pracę charytatywna na rzecz osób niepełnosprawnych (2002),
- Dyplom uznania za upowszechnianie wychowania i nauczania integracyjnego oraz propagowanie idei integracji w województwie podlaskim przyznany przez Podlaskiego Kuratora Oświaty (2001).
Zajęcia z dziećmi i młodzieżą prowadzone są indywidualnie lub w grupach 2-3-osobowych. Szkolny gabinet jest świetnie wyposażony w nowoczesne pomoce i programy przeznaczone do terapii logopedycznej.
Prawidłowy rozwój mowy jest warunkiem sukcesów szkolnych dziecka. Dobra pamięć słuchowa, wykształcony słuch fonematyczny, umiejętność analizy i syntezy oraz właściwa artykulacja sprawiają, że nauka czytania i pisania jest łatwiejsza. Umiejętność nawiązywania i podtrzymywania rozmowy to podstawa kontaktów z rówieśnikami i dorosłymi.
Z badań naukowych wynika, że zaburzenia rozwoju mowy wśród dzieci rozpoczynających naukę są zjawiskiem częstym, a towarzyszą temu niepowodzenia szkolne. Potwierdzają to moje wieloletnie obserwacje.
Szansą na zniwelowanie lub znaczne zmniejszenie problemów zaburzeń mowy jest szybkie podjęcie odpowiedniej terapii.
Przyjęcie dziecka na terapię poprzedza diagnozowanie logopedyczne w oparciu o analizę dokumentacji, wywiady z rodzicami i wychowawcami, szczegółowe testy oraz obserwacje. Logopeda ustala główne kierunki terapii i planuje indywidualny program terapii zawierający najczęściej:
- korygowanie wadliwej wymowy głosek,
- ćwiczenia percepcji słuchowej,
- rozwijanie pamięci słuchowej (świeżej, trwałej, mechanicznej, logicznej),
- ćwiczenia kształtujące umiejętność budowania zdań i dłuższych wypowiedzi,
- rozwijanie myślenia – szukanie i nazywanie podobieństw i różnic, przyczyn i skutków, klasyfikowanie, wnioskowanie, definiowanie pojęć,
- ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe,
- kształtowanie zainteresowań i ciekawości poznawczej.
neurologopeda
Izabela Dębczyńska
GODZINY PRACY LOGOPEDY SZKOLNEGO
W ROKU SZKOLNYM 2023/2024
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|
8:00 - 14:30 | 8:30 - 14:30 | 10:00 - 15:00 | 8:00 - 14:00 | 8:00 - 11:00 |